Inloggen

27 28 29 30 31

Actueel - Info

Witvis Wedstrijdschema en verslag 2019

HSV- Ons Genoegen Maaspoort Witvis schema en wedstrijdverslagen.

Witviswedstrijden, elk lid kan aan de wedstrijden meedoen. De foto's van eerder gehouden wedstrijden vindt u in het fotoalbum Album: Witvis wedstrijden

In dit verslag plaatsen we een kleine selectie uit het foto-album, het verslag kent verschillende wedstrijd-onderwerpen. Voor witvis-wedstrijden gehouden aan de Noorderplas geld het volgende vissen vanaf de kant/oever, er mag niet gevist worden vanuit één boot.

Wedstrijden-overzicht witvis 2019:
Zondag 7 April - Openingswedstrijd visseizoen 2019 - Locatie aan de Maas bij Bokhoven.
Zondag  28 April - Voorjaars-wedstrijd - Locatie Crevecoeur.
Zondag 19 Mei - 1e Koningswedstrijd - Locatie De Henriettewaard oever Engelen bij de frietzaak.
Zondag 2 Juni - Cees Melis bokaal - Locatie Noorderplas - (zie de witvisstekkenkaart).
Zondag (Wordt later ingehaald) 16 juni - 2e koningswedstrijd - Locatie Noorderplas zone 2, 3 ,4 en 5.
Zondag 30 Juni - Winde en Brasem wedstrijd - Locatie de Waal
Zondag 18 Aug. - 3e Koningswedstrijd - Locatie Noorderplas - (zie de witvisstekkenkaart).
Zaterdag 1 Sept. - Nazomer wedstrijd - Locatie De Henriettewaard oever Engelen bij de frietzaak.
Zondag 14 Sept. - Vis-uitstapdag elders vissen op betaalwater. (vervallen)
Zondag 22 Sept. - Herfst wedstrijd - Locatie de Waal.
Zondag  6 Okt - 4e Koningswedstrijd - Locatie Noorderplas - (zie de witvisstekkenkaart).
Zondag 20 Okt. - Snert wedstrijd - Lokatie Noorderplas - (zie de witvisstekkenkaart).

Wedstrijden die gehouden worden in bepaalde zone's aan de Noorderplas zijn uitsluitend voor wedstrijddeelnemers.

Witvis-stekkenkaart

Alle witvis-wedstrijden worden gevist van 08:00 uur tot 12:00 uur, één uur voor aanvang van de wedstrijd (07:00 uur) aanwezig zijn op de wedstrijd-locatie. Bij verhindering even doorgeven op: Stuur de wedstrijdleiding een bericht of bel Tel.: 06-11508687

Let op:
Houd u aan de reglementen, wist ik niet is geen excuus. Het uitzetten/aanwijzen van de vis-stekken wordt gedaan door de wedstrijdcommissie. In principe worden dezelfde wedstrijdzones gebruikt zoals in eerdere wedstrijden ook het geval was. De wedstrijd-commissie wensen een ieder een gezellig seizoen toe met mega vangsten. Extra vermelding, men kan rechtstreeks naar de locaties gaan, met dien verstande uiterlijk daags voor aanvang wedstrijd even telefonisch te melden dat u meedoet!

Opgelet!
Alle wedstrijden vermeld in het rooster gaan alleen door als er ook voldoende aanmelders / deelnemers zijn. Verder is deelname geheel vrijblijvend. Klik hier voor het witviswedstrijd parcours.

De wedstrijdcommissie, Toon van den Heuvel én Piet van der Putten.

Zondag 7 April - Openingswedstrijd visseizoen 2019 - Locatie aan de Maas bij Bokhoven.
Eindelijk was het dan zover we gaan weer gezellig met onze vaste kern vissen. Jammer dat Cees en Arnold wegens omstandigheden er niet bij konden zijn. Het was geweldig weer met veel zon en weinig wind. De Maas lag er geweldig bij en de vis sprong naar hartenlust.

We hadden er zin in, om 08.00 uur hengels optuigen en om 08.45 uur gingen we ons geluk beproeven. Helaas voor Toon, zijn poot van het plateau begaf het en Toon viel met zitkist en al achter over. Frank trok een sprintje naar Toon om hem te helpen uit deze benarde situatie, later bleek dat Toon er een flinke bloeduitstorting aan overgehouden had. Bij het inhalen had Toon al een visje aan hangen, er zat geweldige goed beet op bij Frank Piet en Jack maar ook bij Toon

Vaak had de korf nog niet de tijd om stil te liggen. Het waren niet de brasems maar vooral de voorn en kleine windes, bliekjes en roofblei dus van alles wat. Wij hadden het reuze naar ons zin, Ger en Arnold brachten ons een bezoekje en dat is altijd leuk. De tijd vloog voorbij en we hebben niet te klagen gehad over de vangsten maar duidelijk was dat we toch nog warm moesten draaien, er werd behoorlijk veel mis geslagen - kale haken zonder beet te zien - het hield niet op. Maar de tijd liep onverstoord door en zo kwam er een eind aan deze mooie visdag.

Helaas weinig foto materiaal deze kaar maar voor de website wist Gerry toch dit plaatje te schieten, we zien dat Piet net ingooit en Jack was net iets verder en draaide de lijn strak. Op de achtergrond zien we Toon en Frank zitten.

Op het moment dat Piet de lijn strak had liggen kon hij aanvangen met de soep, de koeken, het snoep de broodjes en wat al niet meer aan proviand, god allemachtig wat zitten we toch prachtig riep Piet.

Het resultaat mocht er zijn:
Om 13:00 uur was het einde wedstrijd en konden we onze vangsten aanbieden ter weging.
Jack bracht 1.720 kg - Piet 1.220 kg - Toon 4.450 kg en Frank 5.120 kg.

Frank is de winnaar, bij deze gefeliciteerd.

Zondag 28 April - Voorjaars-wedstrijd - Locatie Crevecoeur.

Vandaag troffen de heren elkaar bij Treurenburg / Crevecoeur, althans als je er vroeg bij was. Kort nadat de deelnemers elkaar ontmoete bleek dat een andere groep wedstrijdvissers al aanwezig te zijn bij Crevecoeur. Geen man overboord we hebben in en rond 's-Hertogenbosch meer dan genoeg viswater.

Arnold, Toon, Piet, Jack en Frank hielden onderling overleg en zijn verkast naar de Dieze beter bekend als het kanaal bij Engelen. Een van de website beheerders komt normaliter even langs voor het maken van wat foto's, gelukkig ligt Engelen er een steengooi vanaf.

Aldaar wat foto's gemaakt, en rond de klok van 10:30 uur vielen de vangsten nog tegen maar de lol was er beslist niet minder om.

De weer vooruitzichten waren niet zo positief maar we hebben het getroffen, droog en zo nu en dan het zonnetje. Ons zonnetje Piet had er zin in en zong het hoogste lied zo dat de schapen en geiten aan de overkant mee zongen. We waren deze reis met ons vast team en onze Arnold was ook weer van de partij, gelukkig ondervond hij geen hinder van zijn door gesneden pees die weer zijn werk deed. Helaas was Cees er nog niet bij maar dat komt wel weer. Om 08:45 uur konden we beginnen en de korven vlogen richting het uitgezochte stekje en overkant van het kanaal.

Het was even wachten op de beet maar vrij snel kreeg Toon een mooie aanbeet maar miste, even later weer een beet en hangen, het was een mooie baars. Toon hoorde uit de verte roepen wat jij kan kan ik ook, ja hoor ook Arnold had beet, een brasempje. Jack zat op de kont en haalde ook zijn visje binnen net als Frank, bij Piet bleef het stil totdat ook een vis binnen dacht te takkellen maar helaas zijn snoer hield het niet.

Frank verspeelde nog wat vis en onderlijnen en ook bij Arnold achtervolgde hem met deze pech. Toon had wat meer geluk en haalde toch wat meer aan de kant. Maar al met al hebben we lekker zitten vissen en kijken weer uit naar de volgende wedstrijd. Deze staat gepland aan de Maas maar we wijken ook dan uit naar een andere locatie om veiligheidsredenen.

Nog een kleine wijziging in het wedstrijdprogramma, we vissen in het vervolg de witviswedstrijden van 08:00 uur tot 12:00 uur.

De uitslag van deze wedstrijd:
Toon 2,300 Kg - Jack 0,880 Kg - Arnold 0,300 Kg - Piet 0,250 Kg en Frank 0,050 Kg.

Zondag 19 Mei - 1e Koningswedstrijd - Locatie De Henriettewaard oever Engelen bij de frietzaak.
Deze wedstrijd is ingehaald en gevist op 26 mei aan De Maas bij het monument. Wij verwelkomde Rein en Joost die voortaan mee vissen en daar zijn we heel content mee. Het weer was wel omgeslagen en dat was te merken aan het aas gedrag van de vis er zat helemaal geen beet op het was afgaand tij toch het meest gunstig om wat te vangen maar vandaag niet.

Het verloop van de wedstrijd eenmaal geinstalleerd te zijn gaf Piet om 08.00 uur het beginsein en we konden beginnen. Na een vijftal minuten ving Franck een brasem en daarna bleef het stil heel stil ik hoorde dat Rein een paar van die kleine grondeltjes had gevangen en deze door de mazen van zijn leefnet konden ontsnappen. Toon ving na een dik uur een mooie voorn en daar bleef het bij en zo verstreek de tijd en wij waren blij dat het voorbij was ik dacht wegen is niet nodig omdat ik dacht en niets meer gehoord had Franck een brasem ik een voorn en verder niets meer toen kwam de verrassing.

Arnold en Franck zagen vijf minuten voor tijd aan hun strandje roofblei jagen en geloof het of niet Arnold ving er één en Franck twee en ik hoorde later dat Jack twee voorntjes had. Dus heb ik de volgende verrassende uitslag:

Frank 1 - Jack 2 - Arnold 3 - Toon 4 - Rein 5 - Piet en Joost hadden niets gevangen.

Omdat de visjes ontsnapt waren heb ik Rein in de uitslag meegenomen. De volgende wedstrijd 2 juni de Cees melis bokaal aan de Noorderplas.

Groetjes de wedstrijdcommissie, Piet en Toon.

Zondag 2 Juni - Cees Melis bokaal - Locatie Noorderplas:

Zondag 30 Juni - Winde en Brasem wedstrijd - Locatie de Waal:

Verslag van de wedstrijd gehouden aan De Waal;
Met goede moed vertrokken wij vanaf Treurenburg naar De Waal de krib waar wij wilden vissen was helaas bezet dus geen paniek wij reden naar door naar Gammeren en alhier lag een mooi stuk rivier De Waal waar we de auto's mooi achter ons konden parkeren, dat was mooi meegenomen. Het was lekker zonnig maar helaas was de wind heftig, we waaiden zowat van onze stoelen af.

Er was weinig of geen visactiviteit te bespeuren maar toch hadden wij er zin in. Na een half uurtje kreeg Toon een paar tikjes maar daar bleef het bij. Nog een kwartiertje later een mooie aanbeet en hangen, helaas voor Toon toen hij wilde scheppen was hij weg. Ondertussen gebeurde er niet veel, Joost had het een beetje gehad en Rein had niets gevangen. Franck helaas niets, Arnold ving een grondeling en later nog een maar daar bleef het bij, Joost ving een hele mooie voorn, Toon ving later een brasem zo af en toe hier en daar nog een tikje maar tikjes tellen voor de wedstrijd niet mee. Rein en Franck bleven zonder vis hoe goed ze hun best ook deden, het was De Waal onwaardig maarja dat is nu eenmaal vissen.

Dus de uitslag:
  • Joost, Arnold en Toon ieder één soort gevangen;
  • Rein en Franck bleven op nul.

• De wedstrijdcommissie heeft na overleg met de aanwezige deelnemersveld een kleine aanpassing gemaakt in het witvis wedstrijd-reglement, vanaf nu mag er naar eigen keuze met twee hengels gevist worden. Uiteraard mag je ook met één hengel blijven vissen als dat je voorkeur heeft, je mag maximaal met twee hengels vissen maar moet niet.

Zondag 18 Aug. - 3e Koningswedstrijd - Locatie Noorderplas:
    De website beheerder moet beginnen met excuses te maken omdat er toch weer een foetje was ingeslopen. De zone's die bevist zouden worden volgens dit wedstrijdverslag waren de zones 2, 3 ,4 en 5. Volgens de agenda zouden de zone's 4 en 5 gebruikt worden en er had zomaar hierover opnieuw een misverstand kunnen bestaan. Dit puntje is nu al aangepast.

In de agenda staan in het vervolg wat is waar te doen en in het wedstrijdverslag hierin vind u de details betreffende de wedstrijden dit alles om misverstanden zoveel mogelijk te voorkomen. Hoe het dan kan dat nu twee wedstrijddeelnemers viste vanaf witviswedstrijdkaart stek 10 is nog onduidelijk maar dit heeft gelukkig geen rariteiten opgeleverd.

Druppel druppel druppel:
    Het regende in principe van begin tot einde wedstrijd, de vangsten waren niet je dat maar er kwam vis op de kant. Hoofdzakelijk werden de kleinere visjes gevangen en de grotere vissen zoals karpers die werden verspeeld om dat er te agressief gedrild werd om een karper in het net te krijgen. Voor de Kg zou het natuurlijk geweldig geweest zijn als Arnold wel de karpers op de kant had weten te brengen maar ja dan had Toon vermoedelijk even kiespijn gekregen en dat moeten we ook niet willen.

Bekijken we het weersvoorspellingen kaartje dan zien we dat de temperaturen behoorlijk gaat stijgen. Voor de zaterdag wordt zelfs 29 graden verwacht, dagenlang 0,0 mm aan neerslag en dat is een behoorlijk contrast met de wedstrijddag van vandaag waarin nog 15,2 mm aan neerslag voorbijkwam. Maar goed, we zijn bikkels van staal, oude commando's zeiken niet over het weer.

7 deelnemers, t.w. Rein, Joost, Jack, Piet-P, Arnold, Toon en Frank werden ook op de gevoelige plaat vastgelegd. Cees had zich niet afgemeld en heeft vermoedelijk bij het aanschouwen van het eerste ochtendlicht gedacht dat het een te natte dag zou worden.

Op zone 8 zat Berry te vissen op karper, zijn vangsten telde uiteraard niet mee voor de wedstrijd, hij vond dat de witvis wedstrijddeelnemers behoorlijk luidruchtig en rumoerig waren hetgeen voor de vangstresultaten niet bepaald bevorderlijk kunnen zijn. Berry had overigens twee karpers gevangen en enkele brasems.

Het weer was herfstachtig met veel regen en wind maar daar waren wij tegen bewapend. Arnold, Franck, Joost, Rein, Jack, Piet en Toon stonden te popelen om te beginnen. Snel de steknummers getrokken en weg waren ze, dat ze waren vergeten welk stek nummer ze hadden geloot. Eenmaal geïnstalleerd konden we gaan vissen, Franck, Toon en Arnold zaten bij de Pisa flat waar Arnold mooie voorns ving, hij had er al 3 in het netje toen Toon zijn eerste voorntje ving. Franck begon ook te vangen, Arnold had een onderzeeboot gehaakt en pats boem knal lijnbreuk. Er volgde nog meerdere lijnbreuken helaas maar al bij al had hij toch 9 mooie voorns in het netje.

Toon bleef visjes vangen af en toe een mooie dikke voorn maar wat hij ook deed ze werden niet groter, geen eene brasem wat een brasem voertje alleen voorn maar toch een 20 voorns in het netje. Franck ving ook kleine voorn tot dat een karper zijn aasje pakte, Franck in paniek want de karper zwom om de paal van de invalidensteiger en zij doei, Franck stond met een leeg schepnet en was weer lekker wat voorntjes binnen aan het draaien en plots bam weer een karper maar deze zat vast in de onderwater jungle van de Noorderplas ik hoorde zijn hart kloppen en dacht ojee als dat maar goed gaat maar helaas ook deze zei doei.

Geloof het of niet, knal weer een karper door de lijn, Toon zei nog bewaar de kalmte, speel met de slip, haal in waar het mogelijk is laat hem runnen enzo voorts en uiteindelijk kwam hij in de buurt van het schepnet en hebbes een mooi schubkarper van 5 Kg. Gelukkig, wat een visdag en nog 9 voorns. Van de andere deelnemers weten we dat alleen Piet een brasem wist te vangen en de andere bleven op de nul steken helaas. Helaas was de batterij van onze weegschaal leeg (red. alweer, koop toch een analoge) maar er moest een uitslag komen.

Winnaar Franck met karper, op twee Piet en Arnold, Toon weet niet hoe groot de brasem was van Piet en de 9 voorns van Arnold. Toon had er drie, wel de meeste vis maar niet het hoogste gewicht. Desondanks het herfstweer toch een geslaagde wedstrijd.

Tevens werd in samen spraak de inhaal wedstrijd bepaald op 25 aug bij Engelen-kerkhof. Hopelijk zie ik u allen in goede gezondheid.

Derde konings wedstrijd [inhaal wedstrijd ]
    Zondag 25 aug 2019 locatie de Dieze Engelen, het beloofde een prachtige dag te worden en dat is het geworden. Om zeven uur was iedereen aanwezig en konden de steknummers getrokken worden.

Jack 1, Joost 2, Rein 3, Piet 4, Arnold 5, Toon 6 en Franck 7.
    De Dieze lag er prachtig bij hier en daar liet de vis zich zien we hadden er zin in. Snel opbouwen en de keuze maken vis je met een of twee hengels dat dat bepaal je zelf. Franck en Toon kozen voor twee hengels en volgens mij de andere vissers ook. Om 08.00 uur starten wij de wedstrijd en vingen al vrij snel de eerste visjes en het is toch even wennen om met twee hengels te vissen en er gaat wel eens wat mis b.v ik had een vis in mijn handen en beet aan de tweede hengel ik wil vlug de vis in het leefnet doen gooi ik hem in mijn haast naast het net wat later bleek met grote gevolgen.

Er werd vooraan goed gevangen Arnold vertelde dat Sjack wat platte had rein ook van Piet wist hij niet hij zelf ving kleine voorntjes en grondeltjes en joost ? Maar het klokje tikte door en het was voorbij eer we er erg in hadden Franck en Arnold gingen wegen nu met een analoge weegschaal te beginnen bij Franck franck had twee mooie brasems en wat mooie vissen dat bracht 5kg op de schaal.Toon had ook goed gevangen maar helaas geen grote brasems maar toch 4.9 kg tel daar die ééne vis bij op die ik naast het net gooide helaas pindakaas Sjack ving 2.8 kg Joost 1.2 kg Rein 0.8 kg Arnold 0.1 kg en Piet helaas niets.

Met deze uitslag mogen we Franck al feliciteren met 3 van de 4 konings wedstrijden heeft Franck alle drie de wedstrijden gewonnen en is niet meer te achterhalen de verdere uitslag van deze wedstrijd is als volgt;

Franck 1 - Toon 2 - Sjack 3 - Joost 4 - Rein 5 - Arnold 6 - Piet 7.
    Maar al met al het was een geweldige dag, nu op naar de volgende wedstrijd van 1 september

Het was een leuke visdag, het complete clubje was weer aanwezig, Jack en Piet waren wat vertraagd wegens een klapband aan Jack zijn viskar. Maar we konden om 08.00 uur beginnen. Iedereen begon met die oer vervelende grondeltjes bij de een wat meer als bij een ander. Wat Franck heeft is niet te peilen hij blijft maar winnen en dat is mooi.

Jack had veel pech nu zijn beugel van de molen deze keer geen klap van de molen. Piet verspeelde heel vaak zijn onderlijn net als ik, Arnold zat op de kop en Rein op de kont en de rest er tussenin, Toon in het midden.

Ik zal maar met de uitslag verder gaan.
    Franck 4000 gr mooi netje vis voorn en brasempjes en wat grondeltjes.
    Arnold 3000 gr ook mooi.
    Joost 2000 gr ook mooi.
    Toon 700 gr meeste grondeltjes en die wegen niet veel.
    Rein 90 gr.
    Piet 80 gr.
    Sjack 70 gr. hij had al zijn grondeltjes teruggegooid.

Zondag op naar de AA kijken wat het wordt.

6 oktober:
    De laatste koningswedstrijd gehouden aan de Noorderplas. Om 7 uur aanwezig gewacht tot 7.30 niemand geen enkele visser dus dan maar zelf vissen, na rustig alles te hebben opgesteld begin het te monteren goed het zij zo we zitten nu dus vissen. Na een uurtje te hebben gevist nog geen beet gezien, maar toen ging het in eens los ik ving de ene naar de andere het was echt niet normaal er bleven zelfs mensen staan die het ook niet geloofde dat er zoveel vis op de kant kwam.

Om 12.00 uur werd het droog en ben ik rustig aan het inpakken gegaan, in het net zaten 4 kruiskarpertjes 2 grote platten en 12 grote voorns, dus mijn visdag kon niet meer stuk, alleen jammer dat je alleen zat maar ja het zij zo.

20-10-19:
    De laatste wedstrijd voor de witvissers, de Snertwedstrijd. Om 8 uur aan de plas, Frank was al aanwezig maar verder blonk iedereen van afwezigheid. Dan maar met zijn tweeën vissen, dus snel opbouwen en aan het vissen Frank vong enkele kleine voorns maar verder bleef het rustig bij hem, ook bij mij liep het niet echt storm maar er kwam vis op de kant dus niet klagen en door vissen. Om twaalf uur inpakken en even napraten over het verloop van de dag. Goed de opkomst was slecht, geen Rein - geen Joost - geen Piet, jammer. Dan volgend jaar misschien beter.

De vangsten, 5 voorns voor Frank en 12 voor Arnold dus niet slecht voor de Noorderplas.

Groetjes de witvis-wedstrijdcommissie.

Sponsoren van HSV Ons Genoegen Maaspoort:
    Autorijschool Angelo Van Dijk | Bossche Boillies | Uw naam hier !